måndag 8 juni 2009

Lämna plats för Piratpartiet!


Kvällen avslutades på 7,1%!!


Vi var där, på den eminenta PP-valvakan i Stockholm med smaskig middag, hög stämning, många skratt och många applåder. Det var väldigt roligt att se Opassande och Herr Humla AFK. Jag hann till och med haffa Herr Humla och berömma honom för sin utomordentliga blogg. Tyvärr lyckades jag inte göra samma sak för Fröken Opassande. Hursomhelst, glada i hågen efter kvällens valresultat begav vi oss hemåt runt tolv-snåret för att slippa nattbussen. På T-centralen säger tunnelbanechauffören: "Lämna plats för avstigande", varpå jag direkt och utan att tänka mig för replikerar med "Lämna plats för Piratpartiet!". Det bet direkt på killen framför mig som gav mig en tumme upp och varma ord.

På plattformen i väntan på pendeltåget kommer två killar fram till oss och undrar hur det gick för oss i valet. Väl på pendeltåget får vi samma fråga av herren som sitter mitt emot oss. Vi har genomslagskraft, det är uppenbart. Vi har tagit oss in i EU-parlamentet! Jag är övertygad om att de lila partipiskor som gavs i present till Rick Falkvinge och Christian Engström kommer att användas väl! ;)

Vi klarade det! För tillsammans är vi starka och tar oss fram trots all motvind vi mött i diverse media. Vi är ett hot och nu plötsligt har vi realiserat hotet. Nu är det på allvar mer än någonsin!

Lämna plats för Piratpartiet!

Inga kommentarer: