torsdag 5 juni 2008

Terminsuppehåll och Zombie på speed.


Jahapp, då var ännu en termin tillryggalagd på vägen till min examen. Vilken bokstav som sista examinationstexten fått skriven på sig då den dyker upp i min brevlåda någon gång i framtiden, är det ingen som vet, men vad vi däremot kan vara tämligen säkra på är att det är minst ett G utan rest och mest ett VG (man kan ju inte få högre). Hursomhelst känns det skönt att ha lämnat ifrån sig texten och från och med nu vara fråntagen möjligheten att göra om ytterligare en gång.

Jag nästan hör hur ordet "SOMMARLOV!!!!" rusar genom era huvuden nu, eftersom det oftast är det man förknippar med ett terminsavslut. Men jag vet inte om jag kan kalla det för lov. Jag ska ju jobba hela sommaren. Mitt tredje år nu utan något vettigt lov, någon avkopplande semester, någon ordentlig paus för den delen. Det är antingen både jobb och skola eller enbart jobb för att få det att gå runt. Jösses vad jag ska fira när jag är klar med mitt pågående lån så att jag "bara" har studieskulden kvar sen!

Älsket är på jobbet och jag är ensam med en Zombie på speed. Han är som en fullt uppskruvad leksak från när man var liten, som hysteriskt och okontrollerat for runt över den yta där man placerade den. I Zombies fall finns inget nertrappande dock. Han håller garanterat på i längre än fem sekunder åt gången. Just nu har han hållt på och lekt rallykatt i hela lägenheten i minst tjugo minuter. Ibland tar han en paus. Läs: ibland stupar han i soffan och sover så djupt att man kan peta hejvilt på honom utan reaktion. Sen är han igång igen. Han rusar som en tok, busar med allt han ser, hoppar upp och ner på soffan som en jojo gone wild. Gratis underhållning, kallas det för! Jag får se det här som min skolavslutning eftersom man inte får någon sådan vid slutet av varje vårtermin när man läser på högskolan. Visserligen skönt att slippa psalmer och dylikt rappakalja, men resten kan faktiskt ha sin charm. Dock var det annorlunda denna gången, för vår kurslärare höll faktiskt ett kort litet tal (läs lovordande) till oss innan hon släppte oss på grönbete. Det var riktigt fint av henne! :)

Inga kommentarer: