onsdag 25 februari 2009

IPRED 25/2


Läs om hur det går med IPRED på Jan Lindgrens blogg. Han skriver så många bra kommentarer till det som sägs! Eftersom jag inte lyssnat på IPRED utan ägnar större delen av min uppmärksamhet åt att i bästa mån försöka följa TPB-rättegången låter jag andra föra min talan kring IPRED. Bara för att jag inte lyssnar på hur det går betyder det ju inte att jag inte bryr mig. Det betyder däremot att jag är mitt uppe i min C-uppsatstermin och därför inte ens har tillräckligt med tid (även om jag tar mig mer tid än vad som är passande ibland) att följa TPB-rättegången ordentligt.

Men något kan jag säga om IPRED i alla fall. Dagens tanke om IPRED är som följer: Hela den här idén om att en dömd fildelare ska kunna tvingas betala en tidningsannons där man officiellt hänger ut sig själv med vad man blivit dömd för, till exempel…. det är ju helt befängt! Detta innebär i praktiken att man anser fildelare vara betydligt sämre människor än samtliga dömda för vålds- och/eller sexualbrott eftersom dessa knappast tvingas hänga ut sig själva i tidningar medelst annonsering. Det är alltså värre att vara fildelare än att upprepade gånger förgripa sig på småbarn, värra än att våldta, misshandla och mörda någon annan. Är det någon annan än jag som anser det vara en snedvriden syn?

Och för den som vill ha mer info om vad IPRED innebär föreslår jag studier här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för de snälla orden. :)