fredag 6 februari 2009

M som i Mamma.


Träffade M idag över lunch för att diskutera höstterminens upplägg. Det var något om att vår C-uppsats skulle kunna innebära en del trixande. Jag hade tänkt lite skämtsamt för mig själv att hon kanske skulle bli mamma. Men sedan gick det någon vecka innan det var dags för vår lunchdejt och jag tänkte inte mer på saken.

När vi äntligen kommit igenom kön som överlevare med varsin måltid frågade jag vad det var som var trixigt med hösten. Ack så rätt jag hade! Ett barn på väg! Det fjärde i raden nu faktiskt. :) Jag är bara fem eller sex år yngre än M och hon är snart fyrbarnsmor! Jösses vad jag ligger efter. ;)

Hursomhelst är jag glad för hennes skull! Och jag hoppas att det löser sig till hösten så att vi kan skriva tillsammans, men om det inte går så hoppas jag vara berättigad till att endast göra ett projektarbete och inte tvingas författa ytterligare en C-uppsats ensam förutsatt att jag blir klar med denna termins C-uppsats i tid.

I afton middag hos sambons mamma. Hon fyllde år här för någon vecka sedan, men var då sjuk så middagen fick skjutas på framtiden. Men i afton blir det av! Sedan ska jag väl spendera hela helgen med att plugga då vi ska ha skrivit "argumenterande referat" till på måndag, vilket vi fick veta igår. Men det går säkert fortare än jag tror. Hoppas jag!

Inga kommentarer: